flaggermusa? Dagen opp ned av Martine Grande kjem med ein ny og morosam vri på ei kjent oppskrift for bildebøker for barn. Me er på ein gard og møter kyr, sauer, griser, ender og ein hund og ein katt. Men det er ikkje dei som er hovudpersonane. Me ser det heile gjennom ein flagger musfamilie. «For når du går til sengs om kvelden, vaknar desse fire opp.» Sånn er det til vanleg. Men ein dag vaknar systrene Ida og Oda frå søvnen sin og flyg ut i dagen. Ikkje visste dei at katten seier mjau, hunden voff og kua mø… Både tekst og illustrasjonane i boka er laga av Martine Grande. Det heile står fram som ei heilstøypt bok som vil eigna seg godt for høgtlesing for både store og barnehageborn. Men kva lydar flaggermusa lagar, det får du ikkje svar på her. Meldt av: Svein Olav B. Langåker flaggermusa? Dagen opp ned av Martine Grande kjem med ein ny og morosam vri på ei kjent oppskrift for bildebøker for barn. Me er på ein gard og møter kyr, sauer, griser, ender og ein hund og ein katt. Men det er ikkje dei som er hovudpersonane. Me ser det heile gjennom ein flagger musfamilie. «For når du går til sengs om kvelden, vaknar desse fire opp.» Sånn er det til vanleg. Men ein dag vaknar systrene Ida og Oda frå søvnen sin og flyg ut i dagen. Ikkje visste dei at katten seier mjau, hunden voff og kua mø… Både tekst og illustrasjonane i boka er laga av Martine Grande. Det heile står fram som ei heilstøypt bok som vil eigna seg godt for høgtlesing for både store og barnehageborn. Men kva lydar flaggermusa lagar, det får du ikkje svar på her. Meldt av: Svein Olav B. Langåker Kva seier BOKMELDINGARJens Haugan (tekst) og Bente-Linn Bergene Huseby (ill.) No kan du sove, vesle gut Liv forlag 2015 Bildebok Gjenfortalt av Maria Parr Illustrasjon: Svend Otto S. Samlaget, 2015 Koseleg godnattsongJens Haugan har laga ei fin lita bok av ein nattasong han laga for son sin for fleire år sidan. Boka høver godt til å lesa før ein sløkkjer lyset, men teksten kan òg syngjast. Det er ein fin liten song med notar bak i boka. Illustrasjonane til Bente-Linn Bergene Huseby er uttrykksfulle og draumeaktige. Eventyrskatten for nye generasjonarMaria Parr har omsett og gjenfortalt nokre av dei aller mest kjente eventyra i ei praktutgåve av ei bok. Me møter dei tre bukkane Bruse, Raudhette, Fyrtøyet, Pannekaka, Mannen som skulle stelle heime, Den stygge andungen, Tornerose og Bymusikantane frå Bremen. Eventyra er henta frå Asbjørnsen & Moe, H.C. Andersen og Grimm-brørne. Maria Parr har omsett og modernisert språket i eventyra slik at språket ligg godt i munnen. Eventyra er illustrert med dei klassiske og kjente illustrasjonane til Svend Otto S., akkurat dei same illustrasjonane som dagens foreldregenerasjon kan hugsa igjen frå åttitalets bokklubbutgåve av eventyrskatten. Boka er ei perfekt høgtlesingsbok for store og små, og bør vera ei bok alle ønskjer seg til jul. Meldt av: Svein Olav B. Langåker Utfordrar Bøkene til Belsvik har eit landskap, aktivitetar og menneskelege typar og relasjonar som me kjenner igjen. – Bøkene fører oss inn i ei leikeverd som me kjenner igjen, seier Slettan. Men han understrekar at dei òg utfordrar med merkelege ting og mystiske figurar som Berghøna i Dustefjerten-bøkene. Grenseopp- gangane mellom dyr og menneske og barn og vaksen kan òg vera med på å utfordra. Komposisjonen er til å kjenna igjen i eventyr komposisjonen, at ein må dra ut i verda for å løysa ei utfordring. Men i boka Dustefjerten og den store gullfiskjakta får historia ei heilt ny vending då Kavringreven etter resultatlaus leiting viser seg å ha gull- fisken i sine eigne tårer. – Ein annan sterk kvalitet med fleire av bøkene til Belsvik er bildespråket som fører saman meiningsområde, seier Slettan og tar fram dette dømet: «Bekken var som eit langt kjølig sjal tvers over sommaren sin mage». Dialog mellom barnet og den vaksne Rune Belsvik var sjølv med på Nynorskkon- feransen, der han blei intervjua av litteratur- formidlar Janne Karin Støylen. Ho opna med å seia at Belsvik er den barneforfattaren ho set mest pris på sjølv, og spurte han om korleis han tenkjer at den gode barnelitteraturen kan vera. – Det stemte ganske godt når eg først kunne kjenna meg igjen i figurane, fortel Belsvik. Til dømes kjenner han seg igjen i Dustefjerten som godt kunne tenkt seg at ting var som dei var. – Det er jo slik at når ein først har fått taket på å leika i sandkassen, så er ein blitt for stor for det, kommenterer han. Belsvik ser på bøkene som ein dialog mellom barnet og den vaksne. – Den vesle Rune har ikkje heilt forlate meg. Stordabuen, som no bur i Kristiansand, røper at han skriv på ei ny bok. Men kva tid boka kjem, vil han ikkje røpa. Han byrja på boka rundt juletider i fjor. – Det er litt som ei avstands forelsking. Ein går og tenkjer på historia. Men når pennen står ansikt til ansikt med papiret, så blir det litt annleis, sa Belsvik. Martine Grande Dagen opp ned Samlaget 2015 fbaargang2015 fbseksjonKIR